Välkommen!

Förvirrad, bortgjord och bara människa, redo att skriva av mej.

torsdag 21 maj 2009

Kort sammarfattning

Ingen bild på bröd, för, vem kan misslyckas med färdig mix? (Jaaa, Sandra, erkänner det var mix.) Jag kan det! Måste faktiskt klaga på den mannen, för det måste vara en karl, som skrev instruktionerna på påsen: Smörj plåten eller tag bakplåtspapper. Jag säger: Smörj bakplåtspappret...

Var till Ikea Uppsala idag, mycket stort varuhus. När min hamburgare gjorde sej påmind och ville ut igen, tyckte jag nog att varuhuset var för stort, gick o gick, med misstänkt spända skinkor och stela ben. Svettpärlor i pannan.

Väl framme vid kassan tänkte vi att vi skulle vara smarta och snabba, ställde oss därför vid själv scanning kassan, trodde att det skulle gå snabbare, eftersom 13-åring och 2-åring, plötsligt var på samma tjat-nivå.

Då fick vi vänta på att de skulle göra ett stickprov, till slut kommer det en viktig dam, med ett block och började räkna våra 10 förvaringsbackar, koll på kvitto, skriva lite...kändes som om man faktiskt hade snott något, det var vad resterande köande människor trodde iallafall, att vi förökte sno hem lite backar, för 30 kr.

Fick sedan celebert besök av Petra och Magnus, och fick chansen att studera brännskadan på nära håll. Eftersom den brända M, är mycket känslig för solen, har vi haft många förslag på solskydd: Rånarluva, huvudparasoll, felvänd ökenkeps (Sån där med skydd för nacken), mm mm, till slut så kom vi fram till en jätte kineshatt, så, om ni ser en kines på taket hos bror M, så är det bror M, som lägger om taket. Fler förslag mottages tacksamt.

Kort sammanfattning blev lång, mest svammel, men, sån e jag.

Go natt alla brända, och inte.

2 kommentarer:

  1. hahaha smörj bakplåtspappret hahahaha typiskt dig att råka ut för stickprov (eller kanske inte ska skratta åt det....) men hahaha
    Ser stackars M framför mig o åt det kan jag inte skratta för det är synd om honom men *småler* för du skriver så roligt!!!! /sandra

    SvaraRadera
  2. Sandra! Du har rätt! sidan har tydliga problem..jag kunde inte publicera heller alla kommentarer.
    Sak bara berätta att jag nu har gjort om bakningen, på jobbet sa de att jag hade använt SMÖRGÅSPAPPER! Hör o häpna! Allt mitt fel..ber om ursäkt till karln som skrev intr. på förp. Mitt fel...

    SvaraRadera