Välkommen!

Förvirrad, bortgjord och bara människa, redo att skriva av mej.

tisdag 5 juni 2012

Regn och sol. I sinnet. Och godis, alldeles för lite godis.

Ossi var på hemlig resa med dagis idag. Jag hämtade honom, han sken som en sol, berättade allt han gjort: badat, ätit glass, spottat gelégrodor och annat skoj.
Hemma förvandlades solstrålen till ett åskmoln, precis som vädret utomhus faktiskt, vilket sammanträffande!
Gapade som en hes valross för att hans elaka mamma förbjöd honom att leka med hans "allra bästa kompisar i hela världen", grannungarna med magsjuka.

Rumsinskickning. Eftersom han missade mellisen så skickade jag in en banan på rummet också. Som kastades i väggen av OssiÅskmoln. Otacksamt kan jag tycka.

Appropå otacksamhet, vad skulle ni säga om ni gjorde en beställning på godis, lite luddig beställning kan hända, eftersom jag måste väsa ut godisbeställningen genom mungipan, på engelska eftersom Ossi lyssnade och dessutom blir Sigge som tokig bara han hör ordet "godis".

Ok, tillbaka till den något otydliga beställningen på godis som löd (fast på engelska): Ni måste handla godis....ni ska handla lakrits och choklad åt eran mamma som måste sitta ensam hela kvällen när pappa är på afterwork. Okej?
( Nu undrar ni: Hur sjutton säger man "lakrits på engelska?", jo, det ska jag tala om; leikriz.)

Kolla vad jag fick!

Inget av det jag beställde. Dessutom vet ju alla att när man säger "lite" så menar man det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar