Välkommen!

Förvirrad, bortgjord och bara människa, redo att skriva av mej.

torsdag 24 februari 2011

Hönor





Lilla Pumba och kusin Neo var här hela dagen igår. Mycket mysigt. Var på "Hönskabaret" en barnteater om 4 hönor och en bonde. Hönorna dansade och sjöng på natten när bonden sov.
Läskiga hönor tyckte jag, men barnen uppskattade kacklandet och sprättandet och de stirriga ögonen, inte minst Sigge, som var väldans fascinerad.
Efteråt undrade skådespelarna om någon ville känna på en höna, vilket jag tyckte var både fräckt och opassande....
Väl hemma så bakade Lilla Pumba muffins, eftersom fikat i detta huset var uppätet av mej, och jag var ute med killarna i solen. Bra uppdelning av sysslorna tyckte jag.
Hittade för övrigt en gammal kamera som jag kan använda så länge vi inte har en ersättare åt min trasiga kamera. Som Ossi haft sönder. Gick bra att sätta hårt mot hårt, mot Ossi som jag lovade.
Inte.
Han bestämmer fortfarande..
Gonatt. Nu ska jag sova extremt tididigt. Oj. Hoppsan, vilket kul stavfel. Det är straffbart att ta bort såna roliga..tididgt..hehe.
Halloj på skoj.

1 kommentar:

  1. Hej

    Ha ha tur att inte de hönorna värper ägg, då vetifasen om jag vill ha ägg till frukost mer.

    SvaraRadera